divendres, 25 de setembre del 2009

L'entrevista amb Jordi Canillas

-Quan i perquè et vas iniciar en el mon de les dues rodes?
Des de petit m'agradaven les bicis, sortia amb el meu pare a passejar i a la muntanya de darrere casa. Quan ja vaig ser mes gran, vaig començar amb una Bmx al parc del barri, fins que varem descobrir la bicicleta de muntanya per fer curses entre nosaltres....corria més!

- Recordes la teva primera cursa?
A l'any 2004 vaig fer una cursa de ciclisme al barri. Vaig quedar segon perque se'm va sortir la cadena i em va avançar el primer a 10 metres de meta (no sabia posar-la pas)...al 2003 vaig entrar a l'equip de btt del barri.

- Amb quins equips has corregut? ens pots resumir breument la teva trajectòria esportiva?
Des de la temporada 2004 fins la 2007 a l'equip Litoplex-+bici de Badalona, amb el Richard Fuentes com entrenador i amb companys com en Xavi Gallego, que més tard fixaria per Ambisist...i des de llavors amb l'Ambisist.

- Quina ha estat la major satisfacció que t'ha donat aquest esport?
No en remarcaria cap perquè són moltes....però potser la d'acabar una cursa important com un Campionat d'Espanya per exemple, i també la de conèixer molta gent nova i maca amb la que sempre em quedaré.

- I la pitjor?
Del ciclisme potser cap, ja que tothom a caigut entrenant, ha patit...ja ja ja, però sóc bastant crític amb el paper de les federacions en quant al repartiment del pastis.....ja m'enteneu.

- Practiques altres esports? Quins?
Bé, sempre m'han agradat les arts marcials...quan puc vaig al MEGURO (gimnàs del barri) a entrenar-me i tal, però el ciclisme treu mol de temps per practicar altres esports...

- Tens preparador físic o et planifiques tu mateix els entrenaments?
Quan era més petit en Richard Fuentes ens guiava als entrenaments a Brafa (seu del club Litoplex-+bici). Quan vaig entrar a l'Ambisist i amb el batxillerat pel mig, vaig deixar de planificar entrenaments per falta de temps...

- Quantes hores a la setmana hi dediques?
Ara ve quan el Pep em dona dues castanyes; no hi dedico "hores"....si puc surto mitja hora, tres quarts, una hora..."I SI PUC"....això va en relació als exàmens, el treball, etc... Això si, quan puc entrena bé, li fotu canya! i a les curses penso que m'he de morir a sobre de la bici, je je je...

- Quants quilòmetres fas en un any?
Mai els he comptat...

- Perquè corres amb l'Ambisist?
Perquè fa dos anys l'equip del barri va "xapar"...aleshores, vàrem parlar amb el Javier Salamero (bon conegut de l'equip je je je) i aquest va parlar amb el Pep per veure si hi havia un lloc per a nosaltres a l'equip. L'Ambisist em va rebre amb els braços oberts. Des d'aquí dono les gràcies al Salamero i al Pep per confiar en mi i donar-me una oportunitat.

- Que n'opines de l'equip?
Qui més qui menys ja sap què es cou a les estades de l'Ambisist! molt de companyerisme, moltes bromes, etc..això si! a les 10 a dormir que demà hi ha cursa!

- De l'equip, quines creus que son les seves virtuts i els seus defectes?
Defecte...tots tenim defectes, fins i tot l'Ambisist...però tampoc és pla de posar-nos verds a nosaltres mateixos, ja ja ja. Virtuts? moltes, començant per la diferència de procedència del corredors i acabant per la competició interna per ser el segon Team Manager, ja ja ja.

- Quins son els teus objectius aquesta temporada?
El meu objectiu sempre ha estar passar-ho bé. Hem vaig marcar tres curses importants: el Campionat de Barcelona, el Campionat de Catalunya, i Campionat d'Espanya. Excepte el Campionat de Catalunya, de les altres dues cites estic prou content.

- I en el futur pròxim?
D'això hem de parlar detingudament el Team Manager i jo. De moment a la cursa d'Àger no vaig córrer degut a les tres setmanes que he estat malament del genoll per la una caiguda a l'Anbaso d'Òdena.

- Tens algun ídol esportiu?
En Tinc moltíssims....però entre d'ells, tots el esportistes paralímpics. Són un exemple de motivació i sacrifici descomunal. Alguns com en Juanjo Méndez (medallista olímpic a moltíssims JJ.OO) i la Raquel Acinas, els dos ciclistes són un exemple a seguir per a mi.

- Que n'opines del blog? hi canviaries alguna cosa?
El blog està molt bé!

- Que n'opines del team manager?
En aquesta pregunta no posa això de s'hi canviaries alguna cosa eeeh? ja ja ja ja .El Pep és un tio peculiar, es un enamorat del ciclisme i de la seva colla de ciclistes. Es deixa la pell en cada cursa corrent de costat a costat per donar-nos els bidons etc.. és un crak aquest Fornell.