dimecres, 9 de setembre del 2009

L'entrevista amb Erik Diaz

-Quan i perquè et vas iniciar en el mon de les dues rodes?
Amb 11 anys ja vaig començar a fer les meves primeres pedalades, però sempre deia que seria l'última, fins que l'any 2002 el meu germà em va convidar a córrer la Copa Catalana. Em vaig decidir pel ciclisme, mes que res, perquè es un esport individual. Jo venia de jugar a futbol i allò era un "cachondeo".

- Recordes la teva primera cursa?
I tant!!...encara que ja havia corregut curses com les 2h de Collsuspina o les 4h de Moià, la primera cursa de veritat va ser a Pons, la primera de la Copa Catalana del 2002, on vaig quedar el 26è de 36 corredors a mes de 15 minuts del primer.

- Amb quins equips has corregut? ens pots resumir breument la teva trajectòria esportiva?
El primer equip on vaig córrer, va ser el 2C de Castellterçol l'any 2002, encara que ho feia amb la roba del Best-Forns d'Avinyó. El 2003 ja vaig ser corredor oficial del Best-Forns d'Avinyó en la categoria júnior. El 2004 amb el Morenito-Confecciones Mesa. El 2005 amb l'Haribo, i a partir del 2006 i fins ara amb l'Ambisist.

- Quina ha estat la major satisfacció que t'ha donat aquest esport?
La gent que he conegut, que es molta. Els amics que he fet, i be, la qualitat de vida que em dona prendre'm aquest esport de la manera que ho faig.

- I la pitjor?
No n'hi ha cap de pitjor. Les decepcions que he tingut de vegades per falta de resultats o per males curses les he creat jo mateix, no el ciclisme.

- Practiques altres esports? Quins?
Algun que altre; a l'hivern intento fer Ski de fons, córrer, natació, caminades, tancar-me al gimnàs, tennis amb la Marta (que sempre em guanya) i a l'estiu jugo a futbol amb els amics.

- Tens preparador físic o et planifiques tu mateix els entrenaments?
He tingut entrenador, però ara porto jo mateix la planificació dels entrenaments. Em resulta mes fàcil planificar-me la setmana a la meva manera que seguir un pla d'entrenament, perquè quan no puc fer-ho, em sento malament.

- Quantes hores a la setmana hi dediques?
Entre 8 i 10 depenent de si hi ha cursa o no.

- Quants quilòmetres fas en un any?
No compto els quilòmetres. Mai ho he fet.

- Perquè corres amb l'Ambisist?
Vaig entrar a l'equip perquè una veu molt bonica (Vicenç Roa) em va trucar, i em van dir que volien una persona abans que un corredor que donés resultats, que eren un club d'amics, que no hi havia cap pressió, que s'anava a les curses perquè els agradava l'ambient i els ciclisme. I be, perquè a part de que tenien grans corredors com el Llordella, havia sentit a parlar molt bé del club.

- Que n'opines de l'equip?
Està molt bé, es el més semblant a una colla d'amics que queden per anar a fer una xerrada mentre practiquen l'esport que més els agrada. Es molt difícil trobar un equip que a sobre de tot això, t'ajundin economicament amb les curses, la llicència, la roba, el material, etc...

- De l'equip, quines creus que son les seves virtuts i els seus defectes?
Virtuts, totes les que transcorren durant l'any. I defectes, ben pocs; la veritat es que al haver-hi tanta gent diferent, a vegades la manera de fer les coses pot ser contradictoria, però per això es parlen abans de prendre l'acció.

- Quins son els teus objectius aquesta temporada?
No tinc cap objectiu en concret. Volia fer-ho bé al Campionat de Catalunya i ho vaig aconseguir, volia aprofitar l'ultim any a la categoria Sub-23 en els duatlons i guanyar el campionat d' Espanya i ho vaig aconseguir....m'agradaria acabar la temporada amb ganes per seguir l'any que bé.

- I en el futur pròxim?
Seguir amb aquest esport i passar-ho bé com fins ara.

- Tens algun ídol esportiu?
Si. En la carretera, clarísimament el Lance Armstrong, no em crec el que fa i ha fet aquesta persona. I en btt, haig de dir que el Joan Llordella es un dels millors corredors nacionals i si hagués de dir a qui m'agradaria semblar, diria que ell, en la manera de prendre's les coses i la regularitat que te tot l'any (menys a Flix, je je je).

- Que n'opines del blog? hi canviaries alguna cosa?
Està molt bé, hi ha tota l'actualitat dels corredors, i crec que per això està. Però penso que falta que els corredors s'involucrin una mica mes amb comentaris, més ambient entre nosaltres, ja que només ens veiem a les curses, però entenc que la gent tingui altres coses a fer.

- Que n'opines del team manager?
Bé, la veritat es que les ganes i són, poques coses es poden canviar. Jo he estat molt al marge de l'equip en els últims mesos i la veritat es que no tinc dret a queixar-me de res, ni demanar res més del que em donen. La labor que està fent el Pep es molt gran, es difícil trobar gent amb ganes de dedicar el seu temps lliure a altres persones.