dimarts, 15 de setembre del 2009

L'entrevista amb Beni Montero

-Quan i perquè et vas iniciar en el mon de les dues rodes?
Vaig començar a anar amb bici quan tenia uns 22 anys, primer de manera recreacional i totalment esporàdica, i de mica en mica cada cop mes, fins a dia d'avui. Bàsicament va ser perquè fins aleshores l'unic esport que practicava era el futbol i de porter, o sigui que gaire en forma no estava, je je je....quan vaig veure que l'adolescència havia passat i el cos començava a agafar volum, vaig pensar que havia de sol.lucionar-ho d'alguna manera i el btt va ser l'opció que vaig triar.

- Recordes la teva primera cursa?
Doncs si haig de ser franc, no. Suposo que devia ser alguna pedalada pels voltants d'Arbúcies. Però com a cursa oficial, de ben segur que la primera deuria ser alguna prova del Caixa Girona de btt.

- Amb quins equips has corregut? ens pots resumir breument la teva trajectòria esportiva?
La meva trajectòria aviat està resumida, es molt curta: vaig córrer amb el Bike Girona del 1998 al 2003, i des d'aleshores amb l'Ambisist.

- Quina ha estat la major satisfacció que t'ha donat aquest esport?
Veure paisatges que mai hauria vist si no fos per la bici. M'encanta descobrir nous paratges, passar amb la bici per un cami per primera vegada....

- I la pitjor?
Les lesions (que per sort no n'he tingut gaires), les caigudes (sobretot a l'asfalt), les menjades de tarro quan les coses no surten be i les cabrejades que agafo amb alguns conductors quan posen en perill la meva vida a la carretera.

- Practiques altres esports? Quins?
Em dedico només a la bici, tot i que els darrers anys, a la pretemporada, també corro. A l'estiu, esporadicament i si em ve de gust, nado una mica. Algun dia m'agradaria provar els duatlons o els triatlons, però encara no m'he decidit a fer-ho.

- Tens preparador físic o et planifiques tu mateix els entrenaments?
En els meus inicis, si que tenia un preparador que em planificava els entrenaments, però amb el pas dels anys, he après a fer-m'ho jo mateix a la meva manera.

- Quantes hores a la setmana hi dediques?
L'estadística diu que el promig anual ronda les 10 hores. Depèn de la fase de la temporada en que em trobi pot variar des de les 6 fins a les 14 hores.

- Quants quilòmetres fas en un any?
Entre 10 i 11.000.

- Perquè corres amb l'Ambisist?
Va ser una mica de rebot; l'any 2003 el Bike Girona va deixar de fer equip de cursa, i els quatre corredors que ens ho preníem mes seriosament, vam ser absorbits per l'Ambisist perquè hi havia molta relació entre els dos clubs. De fet, a dia d'avui, Bike Girona continua sent un dels patricinadors de l'equip.

- Que n'opines de l'equip?
Que mes que un equip, es una colla d'amics que corren per passar-s'ho be. Trobo a faltar, fora de temporada, alguna trobada o algun petit stage de fi de setmana per fer mes pinya entre nosaltres.

- De l'equip, quines creus que son les seves virtuts i els seus defectes?
Virtuts, que ningú t'exigeix cap resultat i no tents cap pressió per part de la directiva. El defecte mes gran es que els corredors som d'arreu de Catalunya, i a part de les curses no ens veiem en la resta de l'any (almenys per la meva part).

- Quins son els teus objectius aquesta temporada?
Fer algun podi en alguna cursa (cosa que vaig aconseguir en un Caixa Girona), el Campionat Gironí (cosa que no vaig aconseguir, ja que vaig fer segon) i entrar el el Top-Ten de la Copa Catalana.

- I en el futur pròxim?
Guanyar algun dia algun campionat....encara que sigui en Veterà-60, ja ja ja.

- Tens algun ídol esportiu?
No.

- Que n'opines del blog? hi canviaries alguna cosa?
Va molt be per enterarte'n dels resultats de l'equip i també per enterarte'n del que fan els altres equips a través dels seus blogs. Trobo a faltar una mica mes de "vidilla", sigui a través del xat o a través de comentaris en els articles.

- Que n'opines del team manager?
Doncs que sort en tenim d'ell a les curses: la carpa, l'avituallament, la roba.....i amb els patrocinadors que ha aconseguit a traves dels contactes que te. També va molt be la seva figura, perquè fa de lligam amb la directiva i s'encarrega de treure el màxim de benefici pels corredors sense que nosaltres haguem d'entrar pel mig.