dimecres, 2 de setembre del 2009

La Cristalp vista per Joan LLordella

Aquí us deixem amb la crònica d'en Joan sobre l'experiència que va viure el passat 22 d'agost, quan va participar a la Cristalp:

"Arriba un dels dies mes esperats de tot l'any. Ens despertem a les 3:45 de la matinada per poder esmorzar a les 4:00. A l'hotel tot preparat: els cambrers treballant, cereals, torrades, cafès, de tot una mica.....a veure si n'aprenen els d'aquí, que abans de les 8:00 et diuen que et busquis la vida. A aquelles hores costa una mica fer baixar el menjar però em de fer un esforç que la que ens espera es petita. Agafem el cotxe i cap a Verbier, a uns 45 minuts. Quan hi arribem, de pressa a buscar un wc per buidar la panxa i cap a la graella de sortida. Jo estic al calaix del favorits gràcies a la Sílvia que li va vendre la moto a un comissari de la UCI i em van deixar sortir al davant. El Marc i l'Emili, els altres dos companys que han vingut amb mi a fer la cursa, es coloquen al calaix de darrere, però ben situats.
Puntualment a les 6:30 es dona la sortida. Per començar una pujada per asfalt i pista, el ritme sembla que s'aguanta be amb els de davant, però de mica en mica es va incrementant. Als 30 minuts veig que vaig a 180 ppm i penso que no aguantaré una cursa tan llarga a aquella intensitat, o sigui que decideixo baixar un xic el ritme i deixo marxar als primers. Corono el primer port i baixada llarga. Després una altre pujada gairebé tota per pista i em vaig mantenint sobre la 10-12ena posició. A les 2 hores i mitja de cursa m'agafa (mentre pixava) un grup de 12 unitats, m'enganxo amb ells i vaig aguantant. N'hi ha 3 (jo els hi dic els capos) que marquen un bon ritme i fan que el paquet començi a perdre unitats. La cosa es fa llarga i molt dura, les pujades son eternes. Quan portem mes de 4 hores arribem a Evolene, d'on surt la cursa curta (de 42 Km) i on també hi ha la meta, però encara ens queda una bona volta i vaja tela amb lo que se'ns ve a sobre: de 1300 metres em de pujar a 2800, amb un tram de tartera a peu de mes de 30 minuts amb la bici a coll.
La veritat es que no estic acostumat a fer tantes hores i de sobte em veig molt buit i m'agafen rampes, així que decideixo agafar un ritme mes suau i anar fent. L'altre gent tampoc van sobrats, els 3 capos em marxen poc a poc i per darrere m'atrapa un parell que sembla que han guardat forces pel final. Arribo dalt del pas de Lona fet pols, però en teoria es tot baixada fins a meta. Començo a baixar i sorpresa! 2 km mes de pujada per pista. Després si, 16 km de baixada per pista i una trialera pel riu molt maca, baixo a bon ritme i passo a dos que van mes lents i un que ha punxat. Llàstima que estic fet pols i només tinc ganes d'arribar. Al final 6 hores 52 minuts de cursa i 13è de la general.
Estic força content, no sabia com respondria davant una cursa tant llarga. De fet crec que no havia estat mai tanta estona sobre la bici (ni entrenant), i la veritat es que he aguantat força be amb l'ajuda de 5 Powergels i molts bidons de sals (els donava l'organització). Els meus companys han acabat també cansats però contens: l'Emili el 310 de la general amb 9 hores 16 minuts i el Marc el 350 amb 9 hores 27 minuts. "