dimecres, 3 de juny del 2009

L'Entrevista amb Xavi Martí

A partir d'aquesta setmana engeguem un petit espai dins del bloc. Serà un petit qüestionari que respondran els corredors de l'equip i que anirem penjant en les pròximes setmanes. Comencem amb un dels veterans de la plantilla, Xavi Martí:

-Quan i perquè et vas iniciar en el mon de les dues rodes?
El meu pare, tota la vida que havia estat ficat al mon de la bicicleta, i a mi sempre m'havia agradat. L'any 1980 vaig fer 3 o 4 sortides cicloturistes i el 1981 ja vaig tenir la meva primera llicència competitiva. I fins ara, es a dir que porto 29 llicencies consecutives.

- Recordes la teva primera cursa?
Em faig vell i em falla la memòria, però per sort ho tinc tot anotat. Va ser una cursa social al barri de la Font dels Capellans a Manresa, i la setmana següent, varem anar a córrer a Súria i va ser on vaig guanyar la meva primera cursa.

- Amb quins equips has corregut? ens pots resumir breument la teva trajectòria esportiva?
Per no enrotllar-me massa, us anomenaré només els equips en que he mil.litat des de que competeixo en btt: Bonavista, Tomas Domingo, SegurCaixa, Sala Sport Bike, Cicles JK, JK-Sachs, Cicles Anoia, Discapa, Best, Forns d'Avinyó i Ambisist.

- Quina ha estat la teva major satisfacció que t'ha donat aquest esport?
Conèixer moltíssima gent, fer amics, viatjar, descobrir racons interesantíssims, i sobretot donar-me l'esperit de sacrifici que he emprat i m'ha ajudat en altres aspectes de la vida.

- I la pitjor?
La mort del Carles Colomer, un amic i company d'equip, que va xocar contra una moto tornant d'entrenar en btt, a Olot.

- Practiques altres esports? Quins?
Fora de temporada m'agrada fer alguna cosa d'atletisme, esqui de fons, natació, i anar al gimnàs.

- Tens preparador físic? o et planifiques tu mateix els entrenaments?
En aquests moments no faig cap tipus de planificació, vaig tirant una mica de la meva experiència i dels consells d'un amic en determinats moments. Per sort, al llarg de la meva carrera esportiva, he pogut comptar amb l'ajut de preparadors de reconeguda vàlua i als que vull agrair des d'aquí les llargues estones que em van dedicar: Joan Carreras, Joan Ramon Tarragó i Lourdes Aymerich.

- Quantes hores a la setmana hi dediques?
Mínim 9 hores, puguen arribar a 13.

- Quants quilometres fas en un any?
11 o 12 mil.

- Perquè corres amb l'Ambisist?
Quan vaig passar a veterà, a instància del Ramon Rosanas, a qui sempre li estaré agraït, em van trucar per si volia córrer amb ells. De seguit em va agradar l'iniciativa i vaig dir-li que si. Des de llavors han estat 5 anys inmillorables.

- Que n'opines de l'equip?
Després d'haver passat per tants equips, tant de carretera com de ciclocross i de btt, us puc ben assegurar que ha estat l'equip on mes a gust he estat i on he gaudit mes competint. L'empenta de la directiva per un costat, i l'ambient i el companyerisme dels diferents integrants per l'altre, el fan "diferent".

- De l'equip, quines creus que son les seves virtuts i els seus defectes?
No hi ha una sola virtut, crec que es un conjunt de coses. Per un costat la Junta es desviu perquè nosaltres tinguem el màxim de benestar en tots els aspectes, però mai ens ha exigit resultats. Per una altre banda, els corredors sempre hem anat a l'una ajudant i col.laborant en tot el que hem pogut. I aquest bon rotllo per part de tots, s'ha traduït en uns resultats esportius a priori inesperats.

- Quins son els teus objectius aquesta temporada?
Intentar fer podi tant a l'Open d'Espanya de rally, com al de Marató, i fer-ho el millor possible en el Mundial de veterans que correré a finals d'Agost.

- I en el futur pròxim?
En el futur mes proper, em fa molta il·lusió córrer aquest hivern en ciclocross, després de 20 anys d'haver abandonat aquesta disciplina. I mirant una mica mes enllà, em conformo en poder continuar competint i compartint curses amb el meu fill.

- Tens algun ídol esportiu?
Com que he fet 3 disciplines ciclistes, us en diré un de cadascuna: en carretera Julian Gorospe, en ciclocross el meu gran amic i ídol Francesc Sala, i en btt Thomas Frischkeneth.

- Que n'opines del blog? hi canviaries alguna cosa?
L'iniciativa del blog ha estat collonuda i des d'aquí vull agrair-li a en Beni Montero la seva dedicació amb aquest tema. Mes que canviar, el que faria, seria demanar que tothom que hi fes petites aportacions, inclòs la gent del club i la directiva.

- Que n'opines del team manager?
Tots tenim molt que agrair-li: la dedicació, l'esforç i l'entusiasme que hi posa no es paga amb diners, i esperem que per molts anys vulgui continuar fet aquesta tasca tant important. La llàstima es que la crescuda de panxa que ha experimentat darrerament no li doni una imatge, diguem-ne, massa esportiva, ja ja ja.....