dijous, 5 de novembre del 2009

Xavi Martí triomfa a les vascongades

I continuant amb els corredors que practiquen altres disciplines, us passem la crònica que ha fet en Xavi Martí, sobre la cursa del Campionat Basc de Ciclocross que va córrer aquest diumenge passat a Muskiz (Vizcaya), acompanyat de l'Adrià Martí i en Xavi Alsina:

"La veritat és que dóna gust córrer allà dalt al País Basc. Tornant del viatge, comentàvem que aquesta proper 2010 estalviarem i intentarem trobar algun patrocinador per a la temporada de ciclocross i dedicar-nos a anar-hi a córrer 4 o 5 curses i deixar una mica de banda les curses catalanes, ja que segons m'han estat comentant, els circuits d'aquí són lletjos, pedregosos, carreters, etc....
De la cursa, dir que vaig sortir molt bé, em vaig colar per una banda a la carretera de sortida i a final de recta vaig entrar primer en el circuit. Vaig fer mitja volta el primer tirant. Em va passar el guanyador (Gutiérrez, que normalment guanya al País Basc) i al cap de poc també ho va fer Ruiz de Arcaute (exprofessional de carretera i que ara corre en el potent Goerne de carretera). Se'm van posar a roda un grupet de 5 corredors més i vaig decidir aixecar una mica el peu durant 2 voltes i recuperar una mica de l'esforç. Vaig tornar a atacar i em vaig posar a tirar gairebé al màxim i veia que s'anaven quedant a poc a poc i que només m'aguantava Ugarte (finalment quart). Faltant 1 volta Ugarte em va atacar i em va passar, em va agafar 5 o 6 metres que no aconseguia reduir (anava millor que jo en zones tècniques, però no en les de pedaleig) però no em vaig conformar i en el penúltim lloc on havíem de baixar de la bici (una zona molt empinada de terra i esglaons) ho vaig donar tot i el vaig avançar per l'interior. I a partir d'aquí fins a meta a tope sense que pogués tornar a agafar-me."