dijous, 6 d’agost del 2009

L'entrevista amb Diego Fernández

-Quan i perquè et vas iniciar en el mon de les dues rodes?
De ben petit ja m'agradava i disfrutava molt de la bici. Quan ja era una mica mes gran, vaig començar a sortir amb gent de mes nivell. La primera btt la vaig comprar a l'estiu del '89, una Peugeot rosa de 17 quilos, al cap d'un any vaig trencar el quadre. La bici em donava autonomia i m'ho passava de conya.

- Recordes la teva primera cursa?
Si, va ser a Vic, seria l'any '90. Vaig acabar i tinc un bon record, llavors ja vaig començar a entrenar i…fins ara.

- Amb quins equips has corregut? ens pots resumir breument la teva trajectòria esportiva?
Quan era Júnior i Elit, sempre amb la botiga de tota la vida. El millor any va ser el '92, com a equip vaig aprendre molt del companys. Un d'ells era un fora de serie i va guanyar la Copa Catalana barallant-se amb l'històric Paco Sala. Després ja em vaig quedar sol i vaig anar progressant poc a poquet. Vaig acabar fent alguns bons resultats i fins i tot alguns "top ten" a la Copa Catalana

- Quina ha estat la major satisfacció que t'ha donat aquest esport?
El dia a dia per millorar, i el reconeixement del meus companys d'esport, amics i família. També quan es guanya, però no es una cosa tan important.

- I la pitjor?
Les caigudes, lesions… mes que res perquè llavors no puc anar en bici, je je je...

- Practiques altres esports? Quins?
Gimnàs y running fora de temporada.

- Tens preparador físic o et planifiques tu mateix els entrenaments?
Després de tants anys, s'aprèn a escoltar el cos. A mes, això demana mes temps i serietat i jo ja no arribo a tant.

- Quantes hores a la setmana hi dediques?
10 o 12.

- Quants quilòmetres fas en un any?
Uns 6000 de btt i 6000 de carretera, però em sembla que aquest any sortiran més.

- Perquè corres amb l'Ambisist?
He tingut molta sort d'entrar a l'equip, m'agrada molt l'ambient i a sobre, es el millor equip de Catalunya, amb un molt bon planter. A mes, es un club que viu aquest esport i es com una gran família, on tothom pot fer alguna cosa pel conjunt.

- Que n'opines de l'equip?
Que som collonuts!!

- De l'equip, quines creus que son les seves virtuts i els seus defectes?
Les virtuts, ja l'he dit abans, i els defectes, que de vegades ens desmadrem un mica massa, ja ja ja...

- Quins son els teus objectius aquesta temporada?
Continuar millorant, machacar al màxims de rivals. A nivell de competicions, el Campionat de Catalunya, el d´Espanya, i les maratons.

- I en el futur pròxim?
Segurament igual, però pot haver-hi algun canvi.

- Tens algun ídol esportiu?
Tots els corredors professionals, deu se molt i molt dur córrer amb aquesta pressió mediàtica i personal.

- Que n'opines del blog? hi canviaries alguna cosa?
Crec que es una gran mitjà que ens ajuda sobretot en la comunicació i motivació del club.

- Que n'opines del team manager?
El Pep te una feinada impresionant, i lo millor es l'empenta i la força que te. Això sembla mentida però ajuda molt en tot, gracies Pep!