dissabte, 17 d’octubre del 2009

Els Martí a les Espanyes

Aquí us deixem amb la crònica de l'Adrià Martí que ha fet sobre el seu viatge per les Espanyes juntament amb el seu pare, on van anar a disputar les dues primeres proves del Copa d'Espanya de ciclocross:

Aquest passat cap de setmana (pont), es van disputar les dos primeres curses d'una nova edició de l'esperada Copa d'Espanya de Ciclocross, en territori Castellalleonés. Concretament a les poblacions de Valladolid i Villaralbo.

Vam marxar el dissabte el matí cap a Valladolid. Després de l'arribada, tot i el cansament i totes les hores de viatge, vam donar força voltes per allà. El circuit era força tècnic, amb moltes corbes i contracorbes, sense poder avançar. També hi havia alguna zona perillosa de baixada. No era un circuit com els d'aquí....
Després, teném 10 minuts fins al centre de la ciutat, que és on es trobava l'hotel...o això es el que creiem, perquè l'hotel s'havia deslocalitzat i vam haver de fer 30 minuts tot fosc per la carretera, fins anar a parar a un polígon, on per fi vam trobar-lo....sopar i dormir.

L'endemà pel matí, primer corrien els veterans, on el pare va fer 9è tot i tenir problemes amb el tubular de davant. Segons declaracions seves, havia tingut bones sensacions, però li faltava algun lloc per pedalar més.

Entremig, un parell de curses més (allà se'n fan 5!!!) i ja em tocava a mi. Després d'una sortida massa perillosa, vaig posar-me dels 25 primers i el primer tram del circuit vaig intentar no perdre l'estela dels de davant, no caure i que no se'm colés ningú. Passo per meta el 23è i vaig sol, les 2 voltes següents amb bon ritme. Toc de campana a l'ultim pas per meta, i vaig veure un que ja feia figa, vaig anant-lo caçant fins arribar al tros a peu on vaig fer un error i això em va passar factura, perquè els segons de marge que tenia se'm van reduir i ens ho vam jugar a l'sprint, on finalment vaig guanyar jo, entrant en 22ena posició. Molt content i molt bones sensacions.

Després d'un entrepà amb 6 talls de llom per 3€ en un bar "made in spain" marxem cap a Zamora. No estava massa cansat, però a l'arribar allà, després d'haver dormit durant tot el trajecte, no podia ni baixar del cotxe. A dormir un parell d'horetes, i després, a fer els deures al bar de l'hotel on vaig haver de compartir les meves feines amb un conjunt d'avis ven entretinguts amb la "fiesta nacional" que donaven per la TVE-1. Després a sopar i dormir



Al matí següent, maletes i rumb al circuit permanent de Villaralbo. Era molt més rodador, amb els viratges més amples, més trossos a peu, PINTAVA BÉ!!! Sortida dels veterans....el XAvi es posa 1er!!!, però al final de la segona volta entra a box perquè malauradament havia punxat, li vaig donar la meva bici mentre reparava la seva. Torna a entrar i agafa la seva en la 21è posició, on d'allà fins al final, va remuntar fins la 17ena posició. Les sensacions havien sigut bones segons ell....llàstima de la punxada.

Un parell de curses més i em tocava. Sortida dolenta, com sempre, i al primer viratge anava dels últims, baixada i un parell de corbes més i ja n'havia passat a 7!!!! mica en mica remuntant i lluitant per complir l'objectiu que m'havia posat: TOP-20. Després de tres voltes de lluita amb un corredor madrileny de l'equip Merida, em vaig emportar el duel, tot i els crits de menyspreu per la meva nacionalitat....les sensacions van ser novament molt positives.

Després, a gaudir dels elits que van protagonitzar una cursa espectacular, tant el primer com el segon dia, enduent-se la victòria el ceretà Hermida. Per altra banda, els catalans ens vam endur 2 victòries més; en veterans-40 (Miqui Bord), 2 en màster-30 (Gustavo Dacosta i Arnau Rota). En total 6!!. Després tocava plegar-ho tot i tornar rumb a Santpedor, ens esperaven 8-9h de viatge....

Tot tornant, havia tret les conclusions d'aquest cap de setmana: en primer lloc, un gran retrobament amb la bici de ciclocross, ja que feia exactament 8 mesos i una setmana que no havia fet una cursa. Molt bon ambient en les dos curses. Màster express en material i noves tendències del ciclocross. En resum, un cap de setmana de 10.

Amb ganes de repetir......això es tot, fins la pròxima!!!